Tuesday, February 9, 2010

DECOUPAGE DIMASA TERLUANG

Disamping minat pada pinggan mangkuk antik, saya juga minat buat hiasan decoupage. Kalau hari minggu tak pergi hunting atau kemana-mana nilah yang saya kerjakan..sampai tak tau dah nk display kat mana..he..he..

Kebanyakannya medium dari barang2 terpakai, cuma kos tisu,cat acrylic,gesso,sealer & varnish jelah yang mahal sikit..tapi oleh kerana minat, pejam mata pun tak pe..Disini ada sebahagian hasil kerja yg tak berapa jadi ni..so layan cuci mata je lah..

Bekas Tin Biskut Bulat - buat letak tisue2 yg belum ditampal...

Bekas Plastik isi Kuih Raya & Bekas Aiskrim pun habis dikerjakan..

Tempat Letak Roll Tissue..masa beli dah belang hitam-putih, so tak yah cat lagi,cuma tampal tissue je..jimat..he..he..


Dari kiri bekas Gula2, yg tengah2 tu Plastik bekas biskut tp buat isi cat2 acrylic,sealer dll dan kanan sekali bekas coklat jugak


Decoupage pada mini tin- beli kat IKEA


Yang ni yg ada kat ofis..Bekas Aiskrim,Kotak Business Card pun tak tinggal kena bedak dahh & Pen Holder dari tin laici..habis semua dah kena demam ala2 henglish style..he..he..


Tengok sket apa ada dlm bekas aiskrim tu..biskut kering rupanya..he..he..kalu malas nk keluar bilik nilah yang saya pulun..he..he..burpp...!! Alhamdulillahh..


1 comment:

  1. Salam kak, SUE nak tanye kat mane nak dptkan bahan2 spt tisu deco, sealer, gesso dll tu. Kat pasaraya ade tak? Hrp leh tolong cuz minat and tringin nak try hehehe :)

    ReplyDelete