Wednesday, February 24, 2010

BERSELERA MAKAN

Dalam perjalanan balik dr diMelaka tempohari..singgah makan tengahari disebuah kedai makan di Kg Palong..dekat2 ngan Felda Serting, N9 kalau tak silap...makcik tu hidang pakai pinggan mangkuk lama...wuishhh...laju je makan..sukanya...
Tanya makcik tu jual tak pinggan lama ni..dia kata tak jual..peninggalan org tua katanya...frust betulll..
Tapi yg bestnya masa singgah berhenti sembahyang..bukak bonet nk amek telekong..nampak ada bungkusan kertas suratkhabar dalam bonet...suspen gak sebab rasanya tak ada beli mende2 dlm perhentian tadi..buka2 rupanya 2 biji pinggan corak 5 Roses & Twin Rose..tanya hubby..selamba dia kata tadi dah dengar mama tanya makcik tu..Agaknya kesian kat saya kut..masa saya & anak2 naik kereta dia gi bodek makcik tu..dapatlah 2 biji pinggan, makcik tu suruh cukupkan bayaran makan nasi RM26.00 pada Rm30.00..jadinya Rm2.00 sebijikk...hu..hu...sayang gak laki aku kat aku....he..he..

4 comments:

  1. Wahhh....understandingnya husband Chah...penyokong kuat... best macam tu...leh kumpul banyak2 lagi... jangan lupa daku...hehehe

    ReplyDelete
  2. alaa..k azzah..saja dia tu..terlebih peramahh..he..he..

    ReplyDelete
  3. salam kak.
    lucu pulak baca cerita akak ni coz hubby saya pun selalu terpaksa menebalkan muka dengan hobi saya ni hehe...

    ReplyDelete
  4. Yalah Ryana..bertuah dpt hubby yg paham hobi kita..kalu tak sporting kita pun rasa serba salah..

    ReplyDelete