Monday, December 14, 2009

Pelita

Orang lain ada pelita..saya pun ada gak seciput...hu..hu..hu..pelita2 ni ada yg saya hunting sendiri kat kedai apek, ada yg saya dapt dr K Yah Warisan Bonda, ada juga dr Eija & Wana.


Kena duk himpit2 sket sbb ruang kecik..

Yg belakang gelas ni pulok pelita besi yg beli dgn Wana Rainhouse..saja biar gitu malas nk tepek tisu..tp kalu tengok biar kosong gitu cantek gak..teringat pelita kat umah masa kecik2 dulu..

Tapi yg paling istimewa pelita ni ha..byk jasa pd keluarga saya dulu masa letrik tak masuk kg lagi..salah satu pelita nilah yg selalu menerangi malam..Saya mintak dgn mak kt kampung, ada dgn saya dah lama dah, dlm 15 thn gitu..tu pun hubby yg mintak sbb dia kenan sgt..masa tu tak da hobi kumpul2 ni semua..masa dpt tu punya buruk & hitam tak hengat..tak nampak lnsung tembaga tu..bila dah polish & cuci bersih2..cantik gak..shining2 gitu...

No comments:

Post a Comment