Sunday, July 25, 2010

Sepetang Di Kebun Buah-Buahan

 Salam Ahad..waa..kalu tengok tajuk  di atas tu macam tajuk karangan zaman sekolah rendah dulu-dulu je ya..hahaha..


Petang semalam saya sekeluarga & kawan pergi kerumah mak kawan saya di Sg Lembing, Pahang. Berjanji untuk makan durian, rambutan & banyak lagi buah-buahan dikebunnya.


Tapi tak jadi pun pergi kebunnya yg dibukit nuu...lepas makan tengahari rasa malas dah nak daki bukit sbb dah terlampau kenyang..tak larat dah..so kitaorang pun makanlah buah2 yang ada kat sekeliling rumahnya, durian & rambutan dan lain-lain lagi. Kenyangnya makan buah durian smpai tak leh nak bergerak rasa..hehehe..

 Tengok tu boleh petik ngan tangan ajerr..lebat buahnya dan kanak2 pun boleh petik tak payah pakai galah..anak2 ku yg jakun gembira sakan...

Cuba imagine...kalau dah dikeliling rumah pun dah banyak..kalau dikebun macamana gamaknya ya..
Durian pulak siap boleh pegang lagi..pohonnya rendah & lebat



Selepas perut dah kenyang..budak2 dah booking nak mandi sungai. Air sungai yang cetek & jernih..tak risau budak2 mandi...hmmm betul2 rumahnya ni package lengkap..ada kebun, sungai...seronok sangatt...
Dalam pada dok layan anak2 mandi sungai..dah bila otak antik...mata ni dengan tajamnya sempat lagi ternampak SiBunga Kangkung yg hanyut air ni.. tp sayang  dah patah dua..kalu sempurna mau jugak ku bawak balik SiKangkung Desa ni....hehehe..dlm hati fikir kalu2 jumpa teko alladin hanyut sungai best gakk..nak2 teko twin rose kerr..cabbage rose kerr..mana tau kan rezeki..hahaha...

(Nota: Sg Lembing merupakan sebuah pekan lama yg dulu begitu aktif dgn perlombongan bijih besi di zaman 60an hingga 70an. Tapi sekarang kilang bijih besi sudah lama ditutup dan tidak beroperasi lagi. Petang sebelum bertolak balik sempat pusing pekan Sg Lembing..mata ni liar melilau  kut2 ada kedai apek lama2 yang menjual pinggan mangkuk..banyak deretan kedai apek lama tp waktu tu dah ditutup sebab dah hampir Maghrib..insyaallah ada kesempatan nk datang semula..mana tau jumpa harta karun kat sini..)

1 comment:

  1. YA ALLAH sakannya u all makan...geram tgk doryan tu..

    ReplyDelete